Mar 29, 2009

March Madness Biathlon
Idag har jag sprungit/cyklat en biathlon i Central Park. Loppet gick av stapeln klockan halv åtta på morgonen och bestod av 4 km löpning, 18 km cykling och slutligen 4 km löpning. Jag var tvungen att stiga upp klockan 6 på morgonen. GÄSP! Jag var precis på väg ut genom dörren med min cykel när jag hörde att det ösregnade ute. Det var bara att dra på sig regnstället och cykla upp till parken. Regnet slutade lagom tills att loppet började. Fast det hjälpte föga. Jag var dyngsur när loppet var slut tack vare stänk när jag cyklade och regndiset som hängde i luften. Jag tyckte att jag var snabb, men en titt på sluttiden när jag sprang i mål gjorde mig besviken. Jag runt 8 minuter långsammare än förra gången jag sprang samma lopp. 

Jag var nedkyld efter loppet så jag skyndade mig hemåt utan att vänta på prisutdelningen vilket jag borde ha gjort. Jag kom faktist tvåa i min cykelklass (fat tire) och åldersgrupp (30-39) med tiden 1h 24min 51sec. Nu har jag dock inget pris att visa upp. 

Startfältet var ganska så litet tack vare det dåliga vädret. Det var endast 19 i min division och totalt 69 i min cykelklass så min långsamma tid räckte till en hyfsad totalplacering. Jag kom totalt 7a i min cykelklass.

3 comments:

Håkan Steenberg said...

GRATTIS!!!

Du är kanonduktig, men du borde ha hämtat priset - jag vill se det nästa gång vi träffas!

DOA said...

Tackar. Jag skall se om jag kan hämta priset.

Pinglan said...

Va kul! Grattis grattis!
Du måste ju hämta ditt pris!