Jun 21, 2009

Midsommar i New York
Det blev traditionsenligt midsommarfirande i Battery Park i år igen. Vädret var mulet och det fanns risk för regn. Trots det så drog jag ned till Battery Park efter jobbet och när jag kom dit så bröt solen fram och det blev varmt och soligt. Här följer några bilder från firandet. 

Traditionell midsommarmat med sill (amerikansk), hemgjorda köttbullar och givetvis nypotatis.

Vi var inte direkt ensamma med att fira midsommar i Battery Park.


Jag är poster boy för svensk matkultur. Det står Köttbulle på min T-shirt om ni undrar. 


Sist men inte minst lite traditionsenlig dans kring midsommarstången. Små grodorna, små grodorna, ej öron have de. 

Efter picknicken så bar det iväg hem för ett snabbt klädbyte innan jag drog till svenskfesten på Union Square Ballroom. Där dansade jag till långt efter midnatt. Jag var inte hemma förrens vid två-tiden på natten. Lördagen blev himla tung. Jag gjorde i stort sett ingenting förutom att ligga i sängen, lyssna på ösregnet och slöglo på TV.



4 comments:

Håkan Steenberg said...

WOW - det ser så himla roligt ut! Kul att du fick en riktigt bra midsommarfirande. Du glömde väl inte att lägga 7 sorters kill...jag menar blommor under huvudkudden?

DOA said...

Det var superbra väder. Tyvärr glömde jag bort det där med sju sorters blommor under kudden.

Pinglan said...

OJ, det där var ju mer rekordeligt midsommarfirande än här hemma! Mååånga svenskar i NY!

DOA said...

Jag tror New Yorks midsommarfirande är det tredje eller fjärde största organiserade i världen.