Jun 6, 2009

Progress Report
Idag är det dryga fem dagar efter operationen. Numera klarar jag mig utan "drip pad" Fast det kommer ju fortfarande saker och ting ut ur näsan. Ni som är kräsmagade hoppar över nästa stycke.

Jag vaknar fortfarande upp med blodig gegga i näsan på morgnarna. Dessutom så har jag insett att min uppkleggade dåliga bihåla på högra sidan håller på att dräneras ut. Jag blöder mest på vänstra sidan där farbror doktorn rättade till mitt septum. Däremot så kommer det segt gulaktigt var från högra sidan. Urk urk urk! Tur att jag äter antibiotika. Nu vet jag som sagt vad som fyllde upp bihålan på röntgenbilderna.

Jag ser ut som sju sorger och åtta bedrövelser på bilden.

För övrigt har min dag varit väldigt oglamorös. Jag har inte gjort någonting speciellt. Jag är helt enklet för trött för att orka med någonting. Jag sitter ute i trädgården nu och bloggar, men det blir snart till att gå in. Myggorna är fasiken så bitglada ikväll. Jorå, det finns myggor på Manhattan. Tysta och ettriga små blodsugare som ger superhårda bulor som kliar i veckor när dom biter en. Inget vidare kul eller lyxigt för den delen. Jag får återkomma med mer glamorama när jag är frisk.  

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Ta det lungt, du behöver din konvanlecenstid för att komma tillbaka. Njut av att göra ingenting, bara ta det lungt och läsa böcker, se DVD-boxar och låta din kropp återhämta sig.

DOA said...

Gaaah! Jag kan inte ta det lungt. Jag har pallrat mig till kontoret för att snickra på mitt PERM ansökan. Dock skall jag ta en promenad hem genom det sommarheta New York med en kall caramel frappuchino från Starbuxs. Sedan skall jag bara slappa i trädgården.