Jun 22, 2009

Sjukvårdsbyråkrati III Stinging Time
Idag var det dags för min läkarundersökning för green cardet. Det var himla skönt att det var min husläkare. Det blev minimalt med tjafs. Tyvärr så var jag tvungen att lämna blod, dels för att jag inte hade några vaccinationspapper från när jag var liten (tack mamma) och dels så behövde dom kolla könssjukdomar. Dom behöver göra ett test för att kolla om jag har antikroppar mot roliga saker som smittkoppor, polio med mera med mera. 

Det skall bli spännande att se vad jag egentligen är positiv för. Jag är dock rätt övertygad om att testen för könssjukdomar kommer att komma tillbaka negativa. Jag testade mig i januari och sedan dess har det inte varit särdeles mycket homosexande. Tack vare den ihållande bihåleinflammationen, dunderförkylningen efter kryssningen och nu senast näsoperationen. 

Jag blev stucken ytterligare en gång till förutom blodproven. De behövde göra ett PPD-test vilket är ett test för tuberkulos. Det var som en minivaccinering i armen. Jag blev testad för tuberkulos när jag flyttade hit 2001. Då var testet negativt. Vi får väl se om jag har skött mig. Hittills så har jag ju inte hostat blod så jag tror nog att chanserna att jag har turberkulos är minimala. Fortsättning följer...

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Du är säkert superfrisk - men visst kan det vara bra att kolla upp sig ibland!

DOA said...

Jag är inte ett dugg orolig för testen. Däremot är jag trött på att vara nåldyna. Min vänsterarm är gul och blå av alla stick.