Jun 19, 2009

Tuff start på midsommar!
Släpade mig till jobbet idag på midsommaraftonen med tunga steg. Jag var ute igår och tog några drinkar med kostymklubben dvs män som gillar kostymer. Vi träffades på Town House klockan 10 på kvällen. Jag kom inte hem förrens efter midnatt. Jag vaknade ganska så trött imorse.

Väl på jobbet väntade ett telefonmeddelande från en patentadvokat. En vetenskaplig tidning publiserade en artikel på nätet tidigare än väntat. Därmed så kan vi inte patentera upptäckten i Europa eftersom uppfinningen är offentlig. Jag var inte glad imorse. Det var bara att bita i det sura äpplet och inse att vi bara kan patentera i USA eftersom USA har en karensperiod för att skicka in patentansökningar efter att uppfinningen blivit offentlig.

I eftermiddag blir det dock midsommarfirande i Battery Park och efter det en svenskfest någonstans nära Union Square. Det verkar bli uppehåll idag så förhoppningsvis blir det trevligt i parken.

No comments: