Jun 17, 2009

Sjukvårdsbyråkrati
Jag har i flera dagar ringt till en klinik och försökt få testresultat från ett tuberkulostest som jag gjorde när jag flyttade till New York. Jag har fått beskedet att dom skulle kolla upp och ringa tillbaka när jag frågat om att få ut en kopia på testresultatet. Har dom hört av sig? Givetvis inte! 

Idag så beslöt jag mig för att sluta jobbet lite tidigare och gå till kliniken och försöka få testresultatet personligen. Kliniken fanns på 44e gatan mellan 8e och 9e Avenyn enligt gula sidorna på nätet. När jag väl kom dit så fanns det inte ett spår av kliniken. Den hade flyttat. Jag hade inte telefonnumret till kliniken så det var bara att åka hem och kolla upp vart dom flyttat. 

Kliniken hade flyttat till 70e gatan mellan Park och Madison. Det blir till att åka upp dit imorgon. Förhoppningsvis finns testbeskedet kvar i arkivet och jag kan få ut det. Ibland blir jag bara så trött på byråkratin här. Jag skulle skita i detta om det inte vore så att jag behöver bevis på att jag inte haft tuberkulos. Har jag inte detta testresultat så måste jag kanske ta om testet och det kostar pengar. 

No comments: