Jun 10, 2009

QX does NYC
Tidningen QX hade varit i New York, härjat runt och intervjuat svenskar boende i New York. Porr-Fredrik var givetvis dryg som vanligt. Fattas väl bara annat. Kul att det verkar gå bra för honom trots krisen. (lite skeptisk) De andra svenskarna som intervjuades var trevliga och mer jordnära. Annars så tyckte jag väl att artiklarna var bra. Stadsdelarna och uteställena reportrarna besökte var korrekt beskrivna och representativa.

Fast en enda liten detalj irriterade mig otroligt. Alla reportrar verkade tro att the Village har döpts om till West Village. Magnolia Bakery ligger inte i West Village utan i The Village. West Village ligger väster om 8e Avenyn/Hudson Street och söder om Meat Packing för oss alla som bor i New York. Vad hände med faktacheckingen?

Det är kö in till Magnolia Bakery på helgerna. Själv föredrar jag Billy's på 9e Avenyn mellan 21a och 22a gatan. Billy brukade jobba på Magnolia, men startade eget så cup cakesen är minst lika goda som på Magnolia. Dessutom är det mindre kö till stället.


2 comments:

Håkan Steenberg said...

Ja, jag tänkte på dig när jag läste QX NYC-special. Det var det numret som släpptes när jag var på Mälarpaviljongen där jag träffade Paul från OutTravel.

DOA said...

Jag satt och läste PDF versionen på mitt kontor efter jobbets slut.