Jan 29, 2009

Dåligt omen!
Idag så fick jag ett SMS på min mobil redan klockan åtta på morgonen. Det är aldrig ett bra tecken i mitt liv att få SMS så tidigt på dagen. Det var min ömma mor som skickade följande meddelande:

Åker med ambulans till näl för ryggen. Meddelar renare hur det blir. Hej. Inhet farligt tror jag.

Fick ett hugg av dåligt samvete för att jag inte är där för att hjälpa henne. Fast jag hade ju inte varit närmare henne i Sverige ändå. Hon bor ju så långt borta från all ära och redighet i Färgelanda.

Jag har dock fått ett till SMS från henne där hon sade att hon blir väl omhändertagen. Summan av oro verkar vara konstant i mitt liv. Det är bara orsakerna som varierar. Suck!

1 comment:

Anonymous said...

Läskigt. Min mamma är ju sjuklig och det är faktiskt den största anledningen till att jag inte flyttat till NY för ett tag. är så sotis på dig som bor där. Till och med att må miserabelt i NY är ju bättre än att må okej i Sthlm.