Jan 16, 2009

Dålig dag,
Igår var vad jag kallar en dålig dag. Jag var optimistik inför mötet med min chef på morgonen. Jag var inte lika uppåt efter mötet. I korthet så ansåg min chef att mitt green card hade små chanser att bli beviljad och att jag borde vara "pro-active" med att leta efter arbete i Europa medans jag fortfarande är het på arbetsmarknade. Min kollega A som flyttar till Spanien har redan 7 intervjuer upplagda. Han föreslog också att jag skulle ta ett snack med personalchefen.

Personalchefen var inte lika negativ angående mitt green card och antydde vilket jag misstänkte att min tjänst inte var påtänkt att bli elimenarad den här gången. Nu måste jag ta ställning till om jag skall ta fallskärmen nu eller stanna kvar ett tag till och sedan få gå utan fallskärm. Jag har inte sovit gott inatt.

Fast om man har en dålig dag så finns det alltid de som har det värre. Ett flygplan var tvungen att nödlanda i Hudson. Alla klarade sig, men det var nära ögat. Det är tydligen väldigt svårt att nödlanda i vatten. Vi följde på TV hur planet flöt ned längs floden. Det passerade förbi var jag bor för att tillslut stanna nära sydspetsen på Manhattan.

Här har ett ögonvittne tagit en bild precis när planet landat innan räddningsfartygen kommit.

2 comments:

Pinglan said...

Iiihaa, jobbigt val! Jag antar att det verkligen tål att tänkas på!

DOA said...

Jo, jag skall tänka över detta i helgen och diskutera lite med kompisar här. Jag är nog lite sönderstressad just nu.