Jan 5, 2009

Söndagskväll
Vi skulle gå ut på Hiro på söndagskvällen. Först var vi dock en sväng till Posh för att förfesta lite. Jag hade ett presentkort på 50 dollar som jag ropat in på en välgörenhetsauktion i våras. Först var det lite strul med att lösa in presentkortet, men med lite kontroll så gick det vägen. Efter att ha druckit upp pengarna så gick vi vidare till Hiro på Maritime Hotel.

När vi väl kom dit så var stället tillbommat och stängt. Det fanns inte ens en skylt som talade om att stället var stängt. Vi var helt villrådiga och började irra tillbaka till 8e Avenyn. Vi hade dock turen att stöta på en kille som precis ringt sin kompis som visste att Hiro flyttat till Park. 

Vi gick till Park som är ett trevligt ställe. Jag brukade springa på Park på söndagarna innan Hiro tog över som det heta innestället på söndagar. Stället var sig likt och det var kul att springa runt bland de olika dansgolven. Dock så blev jag rätt trött vid 2-tiden och gick då hem.

Vid halv sju piper min telefon. Min kompis R har precis kommit till sjukhuset efter att hennes vatten gått. Jag har tillbringat hela dagen med att hålla henne sällskap tills hennes mamma kunde komma dit. Just nu är jag utsläppt för middag. Det händer inte så himla mycket om man nu kan kallar värkar för ingenting. Jag skall nog tillbaka till sjukhuset när det väl börjar hända igen. 

No comments: