Jan 19, 2009

Söndagskväll i Chelsea
Vaknade sent idag efter en lång natts vakande då min hjärna vägrade släppa det här med jobbsituationen. Turligt nog hade jag inte någonting inplanerat förrens till kvällen. Jag lagade svenska köttbullar och potatismos åt min irländska bankirvän M. Jag tände en brasa i öppna spisen då det var kallt i min lägenhet. Då kom jag på varför det var så dragigt och kallt i lägenheten. Jag hade glömt spjället öppet i öppna spisen. Det drog som sjutton och därför var det så kallt i min lägenhet. 

M gav mig ett sjujädra bra pep talk. Han är väldigt duktig på att motivera mig och komma med förhandlingsstrategier. Vi får väl se hur det går när jag skall prata med min chef på tisdag. Efter att M gått hem så kom min kompis E förbi en sväng och ville att vi skulle gå på the Eagle. Jag har tackat nej till Es erbjudanden om att gå ut så många gånger så nu tyckte jag att det var dags att säga ja. 

Vi gick till Eagle som ligger på 28e gatan långt västerut. Det snöade och var allmänt vintrigt. Väl på Eagle så var det hett och svett samt väldigt mycket hmmm män. Det doftade poppers och det pysslades lite här och var i hörnen. Stackars vakten sprang som en skottspole mellan olika hörn för att stoppa diverse avsugningar och runkanden. Jag tröttnade vid midnatt på att se på män som gör saker tillsammans och gick hem. På vägen hem passerade jag en bunt straighta klubbar där stackars uppklädda människor stod i snön och frös i kön. Tur att man slipper sådant tjafs som gay.

No comments: