Jan 14, 2009

Stormöte = krismöte
Ibland är det bra att vara lite paranoid. Stormötet visade sig vara ett krismöte. Inte riktigt i stil med Nyköpings gästabud eller Stockholms blodbad. Vi fick alla behålla våra huvuden, men det var ändå lite kuppartat. Tyvärr så skall dock kontoret skära ned med 25% så samtidigt vi var på mötet så fick vi frivilliga fallskärmsavtal levererat på våra skrivbord. Listigt värre!

Jag kollade lite snabbt över mitt paket och kom fram till att jag skulle få ungefär 200.000 kr i fallskärm om jag sade upp mig frivilligt. Efter skatt så skulle det bli runt 160,000 kr. Det låter som mycket pengar men i realiteten skulle det kanske räcka i ett par månader i New York. Jag skulle vara tvungen att flytta tillbaka till Sverige omedelbums. Jag skulle ändå vara tvungen att flytta till Sverige i vilket fall som helst då mitt visum är kopplat till jobbet. Inget jobb är lika med inget visum att få stanna i USA. Jag skulle vara tvungen att flytta tillbaka till Sverige för att inte bryta mot lagen. Jag skall ta en närmare titt på avgångspaketet ikväll och i morgon på morgonen så skall jag prata med min chef.

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Wow, ja det var riktigt kuppartat och listigt av dem. Jag förstår att du just nu har en hel del att tänka igenom. Hmmm, du skulle kanske komma hit till Thailand och tänka? Eller förresten, du åker ju snart iväg på den där sköna kryssningen.

Hur som helst - berätta vad du tänker göra!

Jag tänker på dig, många varma kramar

Håkan

Pinglan said...

Hoppsan, snacka om att kuppa sina anställda! Jag följer detta scenario med spänning!!

Jag skulle kanske inte bli jätteledsen om du flyttade tillbaka till sverige. Det vore hemskt trevlig att fika mer än en gång om året :-D

DOA said...

Håkan: Vi visste att det var illa, men inte att det var såhär illa. Tack för omtanken.

Pinglan: Jag har några veckor på mig att besluta mig. Det blir mycket funderande i helgen.