Jan 17, 2009

Proaktiv - schmoaktiv
Jag fick ett anfall av ångest efter att ha ätit frukost. Det var Fru Ågren som gjorde hembesök. Jag antar att det var tanken på att fila på mitt CV samt försöka skriva ett käckt brev, så kallad "cover letter" här i Amerrikat, som drog igång min ångest. För att bota min ångest krävdes handling. Nej, jag började inte jobba med mitt CV utan jag gick istället till gymmet och tränade skiten ur mig.

Jag körde cirkelträning, dvs jag roterade mellan olika moment som löpning och styrka. När kroppen var sådär lagom mör kände jag att det var dags att få lite lunch i mig. Det blev en burk tonfisk med tomat och avokado. Mums!

Nu sitter jag faktiskt på mitt kontor och försöker pula lite på mitt CV. Jag har faktiskt hittat datumen på de kurser i immaterialrätt som jag gått här i New York. Det är i alla fall en början. Nu skall jag dock snart åka och hälsa på baby S.
Så här ser man ut efter Fru Ågren varit på besök.

No comments: